torsdag 2. august 2012

late dager


Ferie er fantastisk! 
Vi har virkelig kost oss og bare slappet av
noen dager på hytta.


 
 Bading, soling, lese bøker og blader.
Høre på radio, spise god mat, spille ridderspill
og når regnværsdagen kom ble det bytur, museum og alt som hører til.


 
Hytta er av enkel standard, men det er både strøm og vann så jeg mener den har alt den trenger.
Det er godt å få litt pause fra omverdenen, uten internett og litt halveis mobildekning;)


Kopper og asjetter har nok vært der siden 50- 60 tallet og
på veggene henger minner fra tidligere generasjoners lange 
sjøreiser

 Fra jeg var bitteliten har jeg tilbrakt noen sommeruker her, sammen med fettere, kusiner, tanter, onkler og besteforeldre
og det blir ikke helt sommer uten en tur hit:)

 
Zita storkoser seg i vannet og har fulltidsjobb med å rydde stein og tang, frøkna sov godt i kurven sin på kveldene:)

 

  

  Disse dagene skal jeg virkelig huske godt på til vinteren, når jeg har frossene tær og lurer på hvorfor i all verden jeg bor i Norge..

Ønsker alle fine, varme augustdager!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, ferie er flott! Så må jeg si at jeg synes du tar så flotte bilder, og forteller så GODT. Virkelig inspirasjon både i dette og i forrige innlegg. :)

(eddas) sa...

Så koselig et sted å komme til med mange goe minner og nye en skaper...gull verdt i livet.
klemklem

Krossmyra sa...

Herlig! Som alltid så fine bilder hos deg:) Kos dere videre!
Luna fikk endelig føllet forrige uke, godt å ha det overstått:) Det ble jo selvsagt den vanligste fargen det kunne blitt, hehe:) Til tross for rødblakk far og ulsblakk mor...Men hun er jo utrolig skjønn:)
Klem

Fabelaktig sa...

Så herlig og skape nye gode minner.

Fineste Zita *Smelt*

Fabelaktig torsdag til deg *smile*
Jeg skal hjem til mammaen min i dag og få varm og god suppe - perfekt på en regnværsdag.

-Maia

Ingeborg sa...

Så herlig å nyte ferien, og så herlig innlegg som du lager om dine gode dager. Flott å høre fra deg, og så må du nyte videre:)))

(Må forresten nevne at søsteren min er blitt fan av deg, hun leser alle dine innlegg på bloggen min, og kommenterer hvis det går en stund uten at du er innom. Hun synes du skriver så godt)

Lina sa...

Tusen takl for fine ord! Er så enig med deg ♥

Desse bileta oste det sommar og ferietid av! Herlige hytteglimt. Hytteliv skal vera litt enkelt, spør du meg ;)

klem Lina

linnørtenånå sa...

Der så det nyydelig ut. Men så minner mange av dine bilder utenifra meg om sommer da, og da er alt så koselig. Rett og slett fordi du bor der du bor. Kjente det på meg før jeg leste hvor du bor. Du bor jo midt i sommerferieland for meg.

Linnéa sa...

Et herlig sted dere har, ser kjempefint ut.
Deilig at det ikke er så langt hjemmefra, da kan man jo bruke det litt oftere :)

Klem