mandag 9. desember 2013

blåtime og julestemning i stallen

Endelig kom snøen og med den, skikkelig julestemning.
Den fantastiske blåtimen, som maler hele verden i mine favorittoner.
Verden blir magisk, full av eventyr og fantasier.

 


 
Både to og firbente koser seg i snøen, i den kalde luften.
Det er blitt en koselig krok på utsiden av stallen etter at vi fikk opp tørkeboden i midten.  I brakka har vi ett salrom og ett oppholdsrom hvor vi drikker kaffe og spiser pepperkaker i disse tider. Den gamle garasjen er full av grønt og fint høy :)
Jeg koser meg sånn i stallen, nesten hver formiddag er det her Tilde tar sin første lur, hun ligger å følger med i vogna mens jeg møkker og bærer vann..helt til søvnen tar overhånd.
Men det er først og fremst mitt fristed, finnes ikke bedre måte å koble ut på enn sammen med den hvite prinsen.

 


Tekst fra "jolevise". Jul i svingen må være den fineste julekalenderen noen sinne <3

Ønsker alle en finfin adventstid


4 kommentarer:

Høgt oppi lia sa...

Ååå så stemningsfulle bilder!! Fantastisk flott med blåtime! Her har vi også endelig fått snø, og jeg gleder meg til å ut med hester og hunder i morra. Jeg koser meg også veldig i stallen. Er noe herlig avslappende med å stulle og stelle for disse firbeinte. Hender jeg drar opp i stallen litt stressa og sur, men kommer alltid glad og avslappa inn igjen :-)
Ønsker deg en herlig adventstid!

Fruehuset sa...

For ein herlig julestemning som strømmer du frå desse bildene.
Håpar du har ein fin førjulstid:)

Fabelaktig sa...

Dette er akkurat derfor jeg elsker bloggen din, bildene og stemningen. Du er rett og slett magisk!

Fin kveld!
klem

linnørtenånå sa...

ååå så koselige bilder.. Får nesten julestemning av disse, eneste som trekker ned er savnet etter snø utom døra her også. ;)
Kjenner så igjen stallkosen, fikk de utroli koslige bildene og minnene i hodet og hjertet nå :D

Kos deg masse med både snø, blåtimer og stallkos :)
Klem