fredag 29. august 2014

Middagstips!

Jeg foretrekker absolutt middager som er laget fra bunnen av og enda bedre blir det når man selv kan høste inn noen av råvarene. 
Med poteter fra egen åker og rødbeter fra naboens hage laget jeg  Bortsj,russisk rødbetsuppe.
Jeg har ikke for vane å dele oppskrifter her på bloggen egentlig, men denne er så god og ikke minst enkel at jeg håper noen prøver!


  
Jeg bruker:

fem- seks store rødbeter
en løk
to- tre poteter
en- to gulrøtter
to laurbærblader
1 terning buljong med hvitløk og urter
to klyper salt
En halv liter vann
timian
oregano
 

Ønsker du kjøtt i suppa kan du bruke 2 svinekoteletter 
eller annet suppekjøtt.
Kutt grønnsaker og kjøtt i små terninger og la det småkoke i 45 min.
Serveres med en dæsj rømme og godt brød ved siden av.


 

Denne fungerer perfekt som turmat en fin søndag,varmet på bålet:) 

Velbekomme!

Ingen kommentarer: