mandag 30. april 2012

Dagane



Mandag igjen og jeg vil spre litt kjærlighet,
er jo tross alt vår!
Odd Nordstogas fantastiske " Dagane" er en av mine absolutte favoritter. Nydelig tekst om hverdagslig kjærlighet:)






Ein gong kom kjærteiken heilt av seg sjølv
Og kvar dag den var av sølv,
for du gylte kvar ein augneblink med haugen fri
Og blenda var eg med på reisa di





Dagar som sand ut av hendene renn.
Om du tvilar, ja, så kjenn.
Den eine som den andre ut i vinden fer,
og tida som me har den reiser der. 
Lov meg å vera hjå meg all din tid
Ja, det lova me i lag
Så gav eg deg ein ring, ja det var lettvint gjordt
Så luskar og den dagen stille bort

 

Og ute luskar styggen
og skiljer deg frå meg
Og visste me, så hadde me
nok kome oss i veg
Og eg ha' bore deg på armen
gjennom skog og over fjell
Og du ha' halde meg i handa
gjennom juv og myrke gjel
Og eg ha' strekt meg etter deg
og du ha' strekt deg etter meg



Så langt
Så langt
Så langt som sola greier å fylgje bylgjene blå
Der skal eg fylgje deg, min venn
Der ska me finne dei igjen

Ønsker alle en fin ny uke!
Love is in the air

11 kommentarer:

Krossmyra sa...

Herlig innlegg:) Nydelig sang, og søte bilder:)

Ha en fin dag!
Klem Monica

Unknown sa...

En fin uke til deg også!! :)

Vicky

Tine i Rosablokken sa...

Gode vibber, og kjærlighet i hele luften. liker det! søtebilder av andre søtebilder.

Fabelaktig sa...

Sukk, for ett vakkert innlegg :)

Ønsker deg en herlig start på uken!
Jeg har ligget med feberfantasier, håper jeg snart blir frisk for å være dårlig er noe av det verste jeg vet.

Klemklem

La luz del norte sa...

Åja! Den er en av mine favoritter også! God uke til deg!

Vikkebekke sa...

Etter flere år i forhold bør jo flotte kjærestebilder pryde veggen. Men det er få som har klart å fange oss med kamera... Hva er hverdag uten kjærlighet!?

Ingeborg sa...

Så fin sang, skjønner at du liker den:) Og koselige bilder av deg og bergenseren din:)

Håper du har hatt en fin 1. mai:)

Varm klem, Ingeborg.

Bjørkli Søndre sa...

Nydelig sang og flotte bilder!

Må resten av uken fylles med kjærlighet!

Tine i Rosablokken sa...

hm. jeg tror jeg har blitt vant med innlegg fra deg nesten hver dag, for nå var det noe som manglet i bloggland. og det er jo bare 2 dager siden sit innlegg. ja ja! du er i allefall savnet, allerede!

Unknown sa...

Herlig innlegg, nydelig sang!

Lenge siden jeg har vært på bloggrunde nå, så nå har jeg satt av hele kvelden til nettopp det;)
Ha en fin lille-lørdag!
KLEM

Elisabeth Solum sa...

Flott sang! Ja, heldigvis er det mye kjærlighet i verden også!
Koselige bilder! :)
Ønsker deg en fin og romantisk uke!
Klem Lisa