onsdag 18. april 2012

musikk = inspirasjon

 

Det kan være en setning av teksten, et enkelt ord eller rett og slett stemningen i musikken som gjør meg inspirert.


" I fly like paper, get high like planes"



 "Paperplanes av M.I.A...
Har du sett fantastiske "slumdog millionaire" så har du hørt den.
Det er ikke en sang jeg hører mest på når jeg slapper av, men den gir meg en så god stemning, mange gode minner:)



Dessuten syns jeg M.I.A er en utrolig kul dame,
litt gæærn kanskje..men kul:)


Blir du inspirert av musikk?
Jeg vil gjerne høre hva slags type musikk dere blir inspirert av.



Ha en herlig lille- lørdag alle sammen:)

7 kommentarer:

Laura sa...

Jeg blir velding inspirert av musikk. Kommer helt an på hva det er jeg holder på med, stemning osv. For å roe ned og la tankene strømme bruker jeg å høre på Paul Collier - det er nydelig og veldig fint til meditasjon.
Når jeg skriver hører jeg på Within Temptation litt rocka og magisk noe som passer i min skrivende eventyrverden ;)
For å få opp piffen litt setter jeg på topplista på spotify, bytter land i ny og ne og hopper over de sangene jeg ikke liker.
Good feeling av Flo Rida spiller jeg ofte - en god sang som får meg i godt humør :)
Plages du så setter du på Stronger med Kellyy Clarkson ;)

Ha en fin-fin dag! Klem fra meg

Christine sa...

så fine bilder! Musikk er vrikelig inspirasjon, men siden jeg går på musikklinja kan det bli litt for mye av det gode :P

My little ponies! har lett og lett, men de er jo så dyre, og nå selger de bare slike stygge etterligninger på alle lekebutikkene... ja ja man skal vel kansje ikke være 18 å gå rundt å bli sur fordi man ikke finner My little Ponies for å ha selv, skal man? :P

Ingeborg sa...

Ja, det blir jeg. Spesielt til å trene:)

Og så blir jeg inspirert av bildene dine, disse her er jo bare vakre, kreativt.

Og så du, kanskje litt lite oppfinnsomt, men jeg har gitt deg en ny award;)

Sara sa...

den sangen er SÅ deg, Cathrine! :D

Cassandra sa...

jovisst blir jeg inspirert av musikk, mange forskjellige typer, og da mener jeg virkelig forskjellig. For det spenner fra dark metal, via klassisk til vanlig rock. Føy på litt etnisk musikk (world music) og jazz, da har jeg et godt utvalg. Alt brukes til forskjellige formål... mest kjent er jeg visst for å bruke Aerosmith til rengjøring ;)

Tine i Rosablokken sa...

Utrolig kult innlegg; bildene og innholdet! Himmelfallen.

M.i.a definitivt utrolig kul og god provokatør. det liker jeg, ryske opp i gamle røtter. Paperplanes minner meg om en svunnen tid med min søster på tubing i Laos. Hun med hukommelsetap og jeg full, sammen hadde vi klisjefylt gjørmekrig hvor vi dramatiserte krigen mellom Vietnam og Laos. ha ha.

Men musikk inspirerer meg, nå om dagen inspirerer musikk meg til bryllupsplanlegging. Noen sanger får meg til å se hvordan stemning jeg vil skape i bryllupet og hvilke dekorasjoner osv. Særlig soundtracket til Drive gir mye inspirasjon.

Åh jeg liker deg. inspirerer altså!

Fruehuset sa...

Fint innlegg:)
Musikk inspirerer meg i alle sammenhenger. Om eg har ein dårlig morgon, kan eg høyra på Vinni/Knudsen "Go`morgen Norge" og bli i kjempe humør!
Det kan gå andre vegen også, om eg høyrer på Susanne Sundfør (to siste album) så kan eg bli tankefull. Men høyrer eg på det fyrste albumet så blir eg glad.

Eg hørte i går på Melissa Horn og det minna meg om tida før Øystein fridde:)hihi, spennande.

Når eg skal konsentrere meg så høyrer eg ofte på klassisk musikk som Vivaldi og Grieg faktisk. Noko eg begynte med i studietida.

Eg kunne fortsatt til i morgon med denne kommentaren trur eg:)

Eg har forresten ein give away på min blogg om du har lyst å vera med:)

Helsing Marianne