torsdag 17. mai 2012

Feiring

17 mai for meg er feiring med familien..
Det er også denne dagen jeg savner besteforeldrene mine mest.
 Så i år laget jeg en liten feiring for dem i skogen
 på selveste 17 mai. Jeg er ikke en sånn person som reiser til gravene, for jeg føler de er med meg der jeg er.
Fire lykter ble tent og fire barkbåter med hvite segl seiler rundt i tjernet.

En for Mommo, en for Far, en for Morsan og en for Farsan.



Dette bildet er med i en fotokonkurranse hos Øyeblikk - http://www.oyeblikk.net/
se flere bidrag HER


15 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Spesiell og fin feiring! Ha en fin kveld!!

Ingeborg sa...

Så nydelig. Og bildet er veldig spesielt, nesten som en Ivo Caprino dukkefilm. Og veldig vakkert.

Lykke til på ridestevne.

Jeg har i grunnen ingen planer for helga, og det er deilig:)

Varm klem:)

Mit kreative himmelrum sa...

Et smukt billede, og en rigtig smuk tanke. Imorgen skal vi til begravelse - min mands bedstemor. Hun blev gammel, og havde haft en godt liv. Nu er hun hos sin mand i himlen, som hun har savnet hver dag i 30 år:-)

Krossmyra sa...

For et nydelig bilde! Veldig fin markering.
Vi har hatt regn, vind og kulde, men en fin dag! Elsker 17. Mai:) Nå sitter jeg her med gnagsår av de hersens bunadskoene føttene aldri blir vandt til;) Godt det bare er en gang i året ja.
Lykke til på stevne!
Klem Monica

Tine i Rosablokken sa...

Å for et nydelig og melankolisk bidrag. Helt utrolig vakkert.

Jeg er akkurat samme, ingen trang til å gå til graver. De er så upersonlig og så lie den personen som var.

Nydelig bidrag, igjen :)

Ha en god kveld du.
Klem

elviras drops sa...

For ein nydeleg og kreativ måte å minnast dine besteforeldre på! Stemningsfullt og fint bilde, nydeleg lys.
Måtte le av din siste kommentar:-)
artig.
Kan love deg at no er det beina høgt og eit aldri så lite glas med rødvin:-)
Det gjekk heldigvis veldig bra i dag, til og med ute i god tid til barnetoget, til ei forandring. Det typiske er at vi kjem heseblesande i siste liten, og panisk leiter etter kvar vi skal stille opp. ikkje så lett å kome seg fram i folkemengda med barnevogn heller. Men altså, slik var det ikkje i dag:-)
Lykke til i fotokonkurransa!
Stor klem frå mari

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Ååå, noe så utrolig vakkert gjort...dette likte jeg!

Saras stove sa...

For en vakker og fin måte å minnes de som er gått bort! Et fantastisk bilde! Klem fra Sara

Meg sa...

Rørende og vakkert! Blir helt mjuk om hjertet her :)

Christine sa...

så søt! jeg tok meg selv i å tro at jeg så bestefaren min (som gikk bort i høst) flere ganger når jeg gikk i skoletåget :S :P vå alltid så koselig å møte på han, for han ropte alltid "hurra!" så høyt :D kommer med bilder fra min lille 17. mai feiring i morgen :D

Unknown sa...

Nydelig og meaningful! ♥ Kjempefin bilde.

Vicky

Therese sa...

Åhhh....nå ble jeg rørt!!! Så utrolig koselig at du tenkte lys og lagde barkebåter for dem. Ble litt frem og tilbake på 17.mai for vår del. Noen unger var sulten, noen hadde gjort på seg, andre var bare veldig veldig trøtt...Vi sees neste gang jeg kommer itl Tbg. :) Det var kempekos å endelig få truffet deg igjen, med din kjære.
Klemmer fra meg <3

Elisabeth Solum sa...

For en fin og rørende hyllest til dine kjære avdøde! Vakkert!
Ha en god kveld!
Klem Lisa

Villa Oss sa...

Nydelig bidrag! Lykke til :)

Camilla sa...

Så fint dette var! Og for en fin tanke! Min far døde plutselig fra oss i april og etter det har jeg ofte vært på graven hans og tent lys, savner han så veldig. Han var imidlertid en skogens og havets mann, så neste gang tror jeg jammen jeg skal lage en slik fin barkbåt!