lørdag 5. mai 2012

Gammelt møter nytt

NIB har en ufordring gående nå som kalles " nytt møter gammelt"
Jeg elsker jo å blande så her er mitt bidrag:)


Yttergangen vår er blitt forvandlet til " mad hatters tea party." 
Selveste herr Kanin inviterer!


Siden hagen vår er en byggeplass fortsatt har jeg ikke brukt noe særlig energi på å få det pent, derfor har jeg pimpet yttergangen:)



Jeg er som sagt veldig glad i blande nytt og gammelt, men iløpet av det siste halvåret har jeg nok blitt enda mere glad i gjenbruk. Dessuten er det miljøvennlig og sånt liker jeg!
Ting med sjel, men på en ny måte..det er hva jeg er ute etter.
Jeg er nok ikke den eneste, tenk på: Moods of Norway, Kari Traa og Åsnes, de bruker ultra tradisjonelle, urnorske elementer
og får det til å bli superfresht!


Litt praktiske ting er det også plass til.
Nye gummistøvler og gammel paraply:)
Bare for å ha sagt det...ikke jeg som har stjålet det skiltet..


Herr Kanin er flunkende ny, kjøpt på plantasjen.
  Gamle lysestaker i messing er blitt malt hvite og fungerer nå som små vaser.
Jeg ser alltid etter nye bruksområder til gamle ting.


Koppebeholdningen min er fra mange forskjellige tiår,
noe arvet noe nytt
Gamle potter og nye potter
Lykter fra Ikea
Gammel kasse i ny farge
Gammel stubbe og helt nytt babytre:)


Jeg liker å bytte ut ting, men er ikke for bruk og kast mentalitet. For meg som blogger er det viktig å få frem at man ikke alltid trenger å kjøpe..Er man litt kreativ kan man kanskje bruke noe av det man har fra før?
Da blir det også så mye mere stas når man kjøper noe man virkelig vil ha!



Den gamle messingkjelen fikk nytt liv i den nye fargen, ble så fin syntes jeg:)


Nye plantemerker i gammel stil:)

Mange av plantene dere ser i bildene her har jeg hentet i skogen,  bare det gjør at jeg blir litt ekstra glad i dem.
Tenk smart og tenk gøy!






Vil du se flere bidrag?
Besøk NIB davel:)



 










20 kommentarer:

Monica sa...

Hei på deg.
Så koselig i yttergangen din!
Et flott bidrag i "gammelt møter nytt".
Nyt resten av helgen.
Klem, Monica

elviras drops sa...

For eit herleg bidrag! Elsker måten du setter saman ting på. Vart så fint og leikent. Likte så godt den messingkanna som har fått ny farge, så artig fasong på den. Og den kanina er berre kul.
Heia gjenbruk!
KLEM

Anonym sa...

For et fantastisk flott bidrag,slik du viser bilder og forteller,knallbra:)
Du viser så mange fine ting,blanding av både nyinnkjøpte,gamle ting og gjenbruk ilag,så flink du er til å sette det sammen:)
Hehe fekk lyst til å besøke plantasjen idag for den kaninene er såå fin:)
Ønske deg ein flott søndag!
Stor klem:)

Fragmenter sa...

Skulle gjerne vært med på det te-selskapet! Dette bidraget likte jeg rett og slett veldig godt! Lykke til:)
Og fin søndag til deg.
Klem, Elin

Krossmyra sa...

Så kult! Veldig stilig miks her, liker det!
Blir så inspirert av de hesteskoene du har malt, tror jeg må ta med noen fra stallen i dag...:)

Håper du har fått fingeren på plass igjen:P Her hagler det i dag, jeg som skal plante ute...jaja:)

Ha en fin dag fine deg!
Klem Monica

davids engle sa...

Sikke nogle dejlige inspirerende billeder. Rigtig godt bidrag til NIB. Jeg er meget enig med i alt det du skriver om at genbruge. Og når det samtidig tager sig så godt ud, som på dine billeder, så er der da ingenting, der skal stoppe os fra at gå på loppemarkeder. Gamle ting har bare en anden sjæl, der tilfører indretningen noget særligt.
Held og lykke i NIB og hilsner fra et solskinsramt København:-)
Kate

Kikkis planet sa...

Herlig "levende" yttergang med masse grønt! Og kaninen er jo supersjarmerende!

Unknown sa...

Så flott bidrag til gammelt møter nytt. Fine bilder.
Jeg er også veldig glad i gjenbruk. Og det er spennende og utfordrende å finne nye bruksområder for ting man har allerede.
Ha en fin søndag. Klem, Drude

Duse Pasteller sa...

Så fint!
(har samme prikkete kopp som du:))
Jeg har også lyst il å være med i utfordringen, men har problemer med å finne noe nytt...
Masse lykke til med bidraget ditt!
Søndagsklem:)

Fabelaktig sa...

hei vakre!

Ett vidunderlig bidrag. Det jeg digger med deg er at du ikke er redd for å tenke utenfor boksen og at du gjennomfører. Teaparty med kanin, love, love it!

Finfin søndag til deg og dine! Nyt den og kos dere masse.

Her ligger jeg til lading og mamma skal stå for middagen, så max relax på denne frøkna :)
Smil&klem

Ingersfryd sa...

Hei!
For et flott bidrag:)
Liker måten du bruker de spreke fargene på opp imot det gamle slitte.
Ha en strålende dag:)

Ingeborg sa...

Herlige bilder, spesielt det første. Og måten du skriver på sammen med bildene er kjempebra.

Slapp søndag i dag, har redigert litt bilder fra i går, ellers lite.

Tusen takk for gode ord, de hjelper. Tusen takk:)

Fin ny uke til deg, og en god varm klem fra meg:)

Linnéa sa...

Herlig bidrag Cathrine! Jeg synes de hesteskoa dine er så skjønner, og mange fine planter på plass!

Veldig enig i at gjenbruk både er kjekt og praktisk, og ikke minst bra for miljøet. Alt blir så mye mer personlig når man kan sette sitt eget preg på ting.

Håper helgen har vært fin. Jeg har vært snekker og Geir kom hjem til ny vegg på terrassen, tror han ble imponert hihi :)

Ha en super søndagskveld!

Klem

Therese sa...

Nydelig bilder, som vanlig, søte flickan!!! :) Du er så flink!!! ;) God søndag! Klem

Uuuglehytta sa...

så utolig koselig:)!! blir glad av og se det:)
jeg elsker også å fornye gammle ting å bruke det til noe helt annet! er morsomt:)

kjempefint bidrag!

klemfra Karoline.

Cassandra sa...

Så herlig ide å bruke gamle ting sånn, håper det er inspirerende for andre også, så gjenbruk blir enda mer populært ;)

(eddas) sa...

Herlig gang du har der,oser av sjarme og varme:)
ha en fin mandag..
klemklem

Tine i Rosablokken sa...

Herlig bidrag, og for en frodig, grønn på alle mulig måter og kul ytterg<ng dere har! Liker tema, det gir virkelig rom for kreativitet og et kult uttrykk! Veldig lurtkult å hente planter i skogen! Selv er jeg helt gal etter fint ugress, så kanskje jeg skal hente et par planter fra skogen og!

Ha en fin dag fine chatrine

Roser og Patina sa...

Herlighet for et nydelig bidrag Cathrine! Elsker de sjarmerende tingene du har brukt og miks av farger. Herlig med de grønne og rosa kinesiske lampene sammen med annet grønt og rosa tusenfryd. Lekkert! Den grønnmalte kassen og teracotta krukkene med de små trær i var en veldig flott kompinasjon sammen med resten av stillebenet! Du har en helt gjennomført og veldig personlig stil! Helt unik stil som jeg ikke har sett hos noen andre før:) Lykke til med ditt nydelige bidrag. En herlig ny uke ønsker jeg deg. Klem Ellen.

Elisabeth Solum sa...

Nydelige bilder! Så mange flotte detaljer og veldig fint med små trær og tusenfryd! Herlig med de tre koppene oppå hverandre!
Lykke til med utfordringen! :)
Klem Lisa